Jak získat certifikát ISO 9001?
Systém managementu jakosti, budovaný podle norem ISO řady 9000 je soubor činností řízení organizace zaměřený na dosažení spokojenosti zákazníka. Systém zahrnuje více než jen vstupní, mezioperační a výstupní kontrolu vyhotovovaného díla nebo poskytované služby.
Zahrnuje všechny procesy prováděné v organizaci, které mají vliv na kvalitu výsledného produktu a ovlivňují spokojenost zákazníka (pacienta), jako například řízení procesu vzdělávání pracovníků, údržby výrobních zařízení, postupů při předzakázkové přípravě, nakupování materiálů a služeb, a mnoho dalších.
Požadavky normy jsou z toho důvodu obecné a budování systému managementu jakosti vyžaduje důsledně zvážit, jak je ve společnosti naplnit. Vybudovaný systém managementu jakosti musí na jedné stárne splnit požadavky normy, avšak na druhé straně musí zohlednit způsob fungování konkrétní společnosti. Pokud systém nezohledňuje dostatečně specifika společnosti a zavede do ní mnoho nepodstatných změn, je velký předpoklad, že jeho udržování bude soustavně doprovázeno mnoha problémy.
Jak získat certifikát systému managementu jakosti podle norem ISO 9001?
Proces získání uvedeného certifikátu můžeme rozdělit na dvě etapy.
V první etapě je třeba systém vybudovat, což představuje vypracování dokumentace a zavedení systému do praxe. Právě tato etapa je z hlediska dlouhodobého fungování systému mimořádně důležitá a proto se obvykle realizuje ve spolupráci s externími konzultanty.
Kdy získám certifikát ISO 9001?
Ve druhé etapě nezávislý certifikační orgán v rámci prověrky ověří plnění požadavků normy ISO a rozhodne o udělení certifikátu.
Certifikát je platný tři roky a po tomto období se musí obnovit, přičemž se opět prověřuje plnění požadavků normy. Během tříletého období navštěvuje certifikační orgán společnost obvykle v ročních intervalech a v rámci krátkých prověrek opět ověřuje funkčnost systému.
Pokud chcete rychlou cenovou nabídku pro získání certifikátu vyplňte formulář vpravo na stránce nebo napište na adresu nabídky@iso9001certifikat.cz
Popis činnosti | čas | čas | čas |
Analýza stávajícího stavu řízení jakosti | ▬ | ||
Vypracování dokumentace systému managementu jakosti | ▬ | ▬ | |
Školení pracovníků o zaváděném systému managementu jakosti | ▬ | ||
Zavádění systému managementu jakosti | ▬ | ▬ | |
Školení interních auditorů kvality | ▬ | ||
Interní audity kvality | ▬ | ||
Příprava společnosti na certifikaci | ▬ | ||
PredpPředpokládaný termín certifikace | ▼ |